Alle faq

Light as a service

Geen lampen, maar licht. U betaalt voor het gebruik, niet voor het bezit. Dát is Light as a Service.

Circulair licht met Light as a Service

Producten als dienst aanbieden komt steeds vaker voor. Het aanbieden van licht in plaats van lampen (Light as a Service) is onderdeel van de circulaire strategie van Lumeco. De gedachte hierachter is dat de leverancier verantwoordelijk blijft voor het eindproduct, ook na levering. Als de leverancier geen kwaliteit levert, komt dat voor eigen rekening.

Voor diverse organisaties levert Lumeco Light as a Service voor een duur van 10 jaar. De mate van service, onderhoud en activiteiten hangen af van het type contract. Kies uit 3 pakketten die verschillen in service en onderhoud, besparing, comfort en gebruiksvriendelijkheid.

Light as a Service

Geen initiële investering

U betaalt met Light as a Service een maandelijks of jaarlijks een bedrag en Lumeco zorgt dat uw pand de komende 10 jaar optimaal wordt verlicht. U bespaart maximaal 90% op uw huidige energieverbruik en kosten door over te schakelen naar LED met een lichtmanagementsysteem. Hierdoor is het vaak mogelijk de periodieke aflossing te financieren met de gecreëerde besparing. Naast een besparing op energiekosten wordt uiteraard ook op onderhoud bespaart. Afhankelijk van de gemaakte afspraken heeft u nagenoeg geen onderhoudskosten meer voor verlichting.

Service & onderhoud

Gedurende het contract worden eventuele storingen en defecten kosteloos opgelost en verholpen. Het melden van storingen en defecten kan via de klantenservice. Vaak worden storingen en defecten al vóór het melden opgepakt omdat het Encelium systeem meldingen kan versturen.

Controle en onderhoud van LED verlichtingssystemen zijn bijna niet nodig. Noodverlichting moet wél periodiek gecontroleerd worden.

Light as a Service & data

Voor een optimale constructie is data over de fysieke verlichting en het gebruik nodig. Deze data wordt verzameld door het lichtmanagementsysteem Encelium. Deze data wordt enerzijds gebruikt om storingen en defecten op te sporen en onderhoud te plegen. Anderzijds om uw verlichtingssysteem nog verder te optimaliseren. Denk bij het optimaliseren aan het verhogen van de energiebesparing, bijvoorbeeld als blijkt dat de verlichting continu blijft branden terwijl daar geen voortdurende activiteiten zijn. Ook kan het verder dimmen of juist verhogen van het lichtniveau worden aangepast, wanneer blijkt dat gebruikers teveel of te weinig licht ervaren.

Meer weten over Light as a Service?

Neem contact op voor meer informatie over Light as a Service (LAAS). U kunt bij ons terecht voor volledige projectbegeleiding.